انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

چهارشنبه 23 مرداد 1398
20:09
مبین تقوی

انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد امروزه یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رفع مشکل رویش موهای زائد می باشد، در حالی که استفاده از لیزر برای حل این مشکل توسط افراد مختلف از جمله پزشکان توصیه می شود، نکات و عواملی نیز مانند انواع پوست مناسب برای انجام این کار وجود دارد که نتایج بدست آمده را تحت تاثیر قرار می دهد.

انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

برای درک بهتر این موضوع مباحث زیر را مطالعه فرمایید.

آیا پوست شما برای لیزر موهای زائد مناسب است؟

لیزر موهای زائد یا laser hair removal یکی از نوین ترین و بهترین راهکار ها برای از بین بردن موهای زائد رشد کرده در مناطق مختلف بدن است، لیزر موهای زائد به منظور حذف موهای زائد یا موهای رشد کرده در قسمت های مختلف بدن به دلیل داشتن مزایای زیاد، بی خطر بودن و منجر شدن به نتایج رضایت بخش همواره بهترین راه حل برای مقابله و رفع مشکل رویش موهای زائد بوده است.

گزارشات و تجربیات بدست آمده از لیزر موهای زائد نشان داده است که انجام laser hair removal در از بین بردن موهای زائد و حتی جلوگیری از رشد آن ها تا حد امکان بسیار اثر بخش است، از این رو به افرادی که می خواهند از شر موهای زائد خود خلاص شوند یا موهای رشد کرده روی پوست بدنشان را از بین ببرند، استفاده از این راهکار بشدت پیشنهاد می شود.

آیا پوست شما برای لیزر موهای زائد مناسب است

حال با فهمیدن کارایی لیزر موهای زائد و تمایل برای اقدام به laser hair removal ممکن است سوالاتی درباره شرایط انجام آن پیش آید، آیا از پوست مناسب برای لیزر موهای زائد برخوردارید؟

چه نوع پوستی برای انجام این کار مناسب خواهد بود؟

لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست های مختلف نتایج متفاوتی به دنبال دارد؟

لیزر موهای زائد در گذشته با مشکلاتی همراه بود، اگر شما قصد انجام laser hair removal را روی پوست تیره رنگ خود داشتید نه تنها به نتیجه ای نمی رسیدید بلکه باعث سوزش پوست و ناراحتی شما هم می شد.

در تکنولوژی قدیمی laser hair removal پوست های تیره رنگ اشعه و گرمای تولید شده را به خود جذب می کردند و به همین علت دستگاه لیزر موهای زائد قادر به سوزاندن فولیکول های مو نبود.

اما امروزه با پیشرفت علم و بوجود آمدن تکنولوژی های برتر در زمینه لیزر موهای زائد امکان این وجود دارد تا بسته به رنگ و نوع پوست از راهکار های متناسب با آن استفاده شود، برای انجام laser hair removalروی انواع مختلف پوست دستگاه های مختلف لیزر وجود دارند که هر کدام به منظور استفاده بر روی پوست خاصی مناسب و تاثیر گذار است.

انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

در سال 1975 میلادی یک پزشک متخصص پوست به نام توماس فیتزپاتریک سیستمی طراحی کرد که بر اساس آن می شود انواع مختلف پوست را بر اساس رنگ، میزان حساسیت آن ها به نور آفتاب و اشعه فرابنفش (UV) طبقه بندی کرد، این تقسیم بندی می تواند به شما کمک کند تا نوع پوست خود را تشخیص دهید و در انتخاب نوع لیزر موهای زائد دچار مشکل نشوید.

انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

دکتر فیتزپاتریک انواع پوست را بر اساس رنگ و واکنش آن ها به نور آفتاب به 6 نوع مختلف طبقه بندی کرده، در نظر گرفتن این نکته به هنگام اقدام برای لیزر موهای زائد می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.

انتخاب نادرست نوع انجام laser hair removal بدون نظر گرفتن نوع پوست امکان بروز برخی عوارض را بالا خواهد برد، انواع پوست براساس این طبقه بندی بصورت زیر هستند:

  1. نوع اول : پوست سفید بسیار روشن و رنگ پریده، همیشه با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می سوزد و سرخ می شود، این نوع پوست هیچگاه تیره یا برنزه نمی شود.
  2. نوع دوم : پوست سفید روشن، به طور معمول با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می سوزد و به سختی برنزه یا تیره می شود.
  3. نوع سوم : پوست سفید متعادل و متمایل به قهوه‏ای، گاهی اوقات با قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به صورت ملایم می سوزد، می تواند به تدریج برنزه شده و به رنگ قهوه‏ای روشن درآید.
  4. نوع چهارم : پوست قهوه‏ای روشن یا متعادل، به ندرت دچار آفتاب سوختگی شده و به راحتی برنزه و تیره تر می شود.
  5. نوع پنجم : پوست قهوه‏ای تیره، به ندرت زیر نور آفتاب می سوزد و به راحتی برنزه می شود.
  6. نوع ششم : پوست سیاه و تاریک، به هیچ عنوان دچار آفتاب سوختگی نمی شود، به آسانی برنزه شده و دارای رنگ دانه های بسیار تیره است.

همانطور که ملاحظه فرمودید انواع مختلف مو با قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند، پس بهتر است در انتخاب نوع دستگاه لیزر برای لیزر موهای زائد خود با پزشک خود مشورت کرده و به دقت انتخاب کنید تا علاوه بر دستیابی به نتایج دلخواه از سوختن پوست خود جلوگیری کنید.

تاثیرات لیزر موهای زائد بر پوست های مختلف

تاثیرات لیزر موهای زائد بر پوست های مختلف

با آگاهی داشتن از این موضوع که لیزر موهای زائد تاثیرات متفاوتی روی انواع پوست دارد، می توان بهترین نوع دستگاه مورد استفاده در انجام laser hair removal را انتخاب کرد، از انواع این دستگاه های لیزر موهای زائد می توان به IPL، I2PL، Diode Laser، N-D-Yang و Alexandrite نام برد، انتخاب این دستگاه ها باید پس از مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو انجام گیرد.

معمولا افرادی که پوست بسیار روشنی دارند برای انجام laser hair removal مناسب تر هستند چرا که پوست و موهای آن ها تفاوت رنگ بیشتری نسبت به پوست های تیره تر دارد، در نتیجه آن دستگاه لیزر موهای زائد راحت تر می تواند رنگدانه ها یا فولیکول های مو و پیاز آن را تشخیص داده و آن ها را از بین ببرند، استفاده از دستگاه های لیزر مو مانند Alexandrite برای این نوع پوست پیشنهاد می شود.

دسته دوم افرادی هستند که پوست متعادل و قهوه‏ای رنگ دارند، معمولا رنگ پوست و موهای این افراد به هم نزدیک بوده و تشخیص آن ها از هم دشوار تر از دسته اول است، دستگاهی مانند Diode Laser به همین منظور طراحی شده که تاثیرات آن بر پوست های سفید و رنگ پریده بسیار کم بوده اما در لیزر موهای زائد رشد کرده روی پوست های قهوه‏ای و تیره تر کارایی دارد.

اما دسته آخر به پوست های سیاه و به اصطلاح تاریک اختصاص داده می شود، پوست این افراد بسیار تیره بوده و تشخیص موها از پوست کار دشواری است که دستگاه های معمولی لیزر موهای زائد نمی توانند موثر واقع شوند، دستگاه N-D-Yang به منظور انجام laser hair removal در این نوع پوست ها طراحی شده و کاربرد دارد که استفاده از آن برای متقاضیان با پوست های تیره توصیه می شود.

و در نهایت استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جدیدتر و تخصصی تر به افرادی که قصد انجام laser hair removal را دارند توصیه می شود، چرا که با انتخاب بهترین مورد موجب کاهش درد ناشی و عوارض جانبی احتمالی شده و نتایج بدست آمده از لیزر موها کاملا رضایت بخش شما خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت لیزر موهای زائد خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.


[ بازدید : 245 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک تخصصی زیبایی مارال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]