آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

يکشنبه 27 مرداد 1398
19:08
مبین تقوی

موهای زائد یکی از بزرگترین دغدغه های بزرگسالان است.

افراد برای اصلاح موهای زائد از روش های متفاوتی از جمله موم، وکس، کرم موبر، تیغ اصلاح و یا دستگاه اپیلاتور استفاده می کنند اما موها دائما در حال رشد هستند و اصلاح مداوم موهای بدن و صورت همیشه وقت گیر بوده است. لیزر موهای زائد یک روش دائمی برای رهایی از شر موهای زائد است.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

دستگاه لیزر موهای زائد (laser hair removal) از پرتو متمرکز نور برای متوقف کردن روند رشد مو استفاده می کند.

برای جلوگیری از اتلاف وقت در سالن های زیبایی جهت اپیلاسیون بدن و همچنین برای رهایی از حساسیت های پوستی بعد از اصلاح، مطمئنا لیزر موهای زائد سریع ترین روش ممکن است.

تاثیرات لیزر موهای زائد بر بدن و زیبایی

دستگاه laser hair removal پرتو نور متمرکزی را منتشر می کند که توسط پیگمنت یا همان ملانین مو جذب می شود.

این نور به گرما تبدیل شده و با هدف قرار دادن فولیکول های مو که همان عامل رشد مو هستند، روند رشد مو را کند تر کرده و به مرور متوقف می کند.

لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن از جمله زیر بغل، خط بیکینی، پاها و حتی صورت هم کاربرد دارد اما باید توجه داشت که تاثیرات لیزر برای موهای کلفت و کرکی یکسان نخواهد بود.

تاثیرات لیزر موهای زائد بر بدن و زیبایی

رنگ مو و نوع پوست از عواملی هستند که در نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستند.

معمولا کنتراست بین رنگ پوست و مو به صورت پوست روشن با موهای تیره، بهترین نتیجه را در حذف موهای زائد با laser hair removal حاصل می کند.

البته تکنولوژی حذف موهای زائد با دستگاه های laser hair removal به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون دستگاه های متنوعی در کلینیک های زیبایی برای حذف موهای زائد موجود است. هر کدام از این دستگاه ها نسبت به ضخامت و رنگ مو همچنین روشنی یا تیرگی پوست فرد مراجعه کننده کاربرد متفاوتی دارند.

کلینیک هایی هستند که فقط از یک نوع دستگاه laser hair removal برای حذف موهای همه ی قسمت های بدن و برای افراد با هر رنگ پوستی چه روشن و چه تیره استفاده می شود که روش کاملا نادرستی است.

در برخی موارد مراجعه کنندگان از این موضوع شکایت دارند که بعد از جلسات متمادی لیزر موهای زائد، نتیجه مطلوبی نگرفته اند و همچنان موهای زائد در ناحیه ی مورد نظر در حال رشد است.

دلیل این امر استفاده از دستگاه نا متناسب با رنگ پوست و ضخامت موی ناحیه مورد نظر است.

در حقیقت دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای زائد وجود دارند که طول موج های متفاوتی از نور را منتشر می کنند.

با توجه به رنگ پوست، ضخامت و رنگ مو ی ناحیه ی مورد نظر، دستگاه laser hair removal مناسب باید مورد استفاده قرار گیرد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد حدود 4 الی 6 جلسه می باشد.

فاصله ی بین جلسات لیزر نیز در اوایل کمتر بوده ولی به مرور سرعت رشد مو کمتر خواهد شد و به همین دلیل فاصله بین جلسات نیز طولانی تر می شود.

البته تعداد جلسات مورد نیاز و فاصله ی بین جلسات به ناحیه ی ای که عمل زیبایی حذف مو انجام می شود بستگی دارد.

به عنوان مثال در ناحیه ی زیر بغل سرعت رشد مو سریع بوده ولی در قسمت هایی از بدن مثل بازو یا صورت سرعت رشد مو کند است؛ اما در هر صورت تاثیر لیزر مو از جلسه ی اول ملموس خواهد بود.

موارد گفته شده مختص دستگاه های لیزر موهای زائد شناخته شده و موجود در کلینیک های زیبایی است.

برای دستگاه های لیزر موی خانگی که در سایز های کوچک برای استفاده شخصی در بازار موجود است با قطعیت نمی توان گفت که تا چه میزان تاثیرگذار هستند.

عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد

عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی رایج و محبوب است.

در حالت کلی لیزر مو عوارض چندانی نداشته و در صورت انجام اصولی آن کاملا بی خطر است اما با توجه به اینکه پوست افراد متفاوت است، عوارض احتمالی باید در نظر گرفته شود.

قرمزی و تحریک پوست به دلیل اعمال پرتو نوری که به حرارت تبدیل می شود، از عوارض شایع حذف موهای زائد با دستگاه laser hair removal می باشند.

این تحریک شدن پوست کاملا موقتی بوده و با قرار دادن کمپرس یخ روی ناحیه مورد نظر تا چند ساعت بعد از لیزر اثری از قرمزی پوست باقی نخواهد ماند.

مشاهده تغییراتی در رنگدانه های پوست یکی دیگر از عوارض احتمالی و موقت لیزر موهای زائد است که این مورد بسیار نادر است.

تغییر در رنگدانه های پوست به معنای ظاهر شدن لکه های تیره روی پوست روشن و یا لکه های به رنگ روشن روی پوست های تیره است که مشکل کمتر دیده شده ای در لیزر مو است.

در صورت اینکه فرد مراجعه کننده پوست حساسی داشته باشد، اعمال بی حسی موضعی می تواند مانع هرگونه سوزش در حین اعمال لیزر شود اما در اکثر موارد نیازی به بی حسی نیست زیرا لیزر موهای زائد به عنوان راه حلی بدون درد برای حذف موهای زائد شناخته می شوددر حالت کلی قرمزی خفیف تا ساعاتی بعد از انجام لیزر موهای زائد کاملا طبیعی است اما عوارض جدی تر ممکن است به دلیل عدم سازگاری دستگاه laser hair removal با پوست فرد و یا تنظیم نادرست طول موج نسبت به حساسیت پوست باشد.

در صورت مراجعه به کلینیک معتبر جای نگرانی وجود نداشته و عوارض جدی قابل مشاهده نخواهد بود.

نگرانی های اشتباه در مورد لیزر موهای زائد و سرطان

نگرانی های اشتباه در مورد لیزر مو های زائد و سرطان

با اینکه لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی جدیدی محسوب نمی شود و سال هاست که در قسمت های مختلف بدن از این روش برای رهایی از موهای زائد استفاده می شود باز هم نگرانی هایی بین عموم در مورد عوارض آن وجود دارد.

برخی افراد بر این باورند که لیزر موهای زائد می تواند باعث بروز بیماری های پوستی جبران ناپذیر از جمله سرطان پوست شود؛ در حالی که تا به امروز ابتلا به سرطان پوست به علت اعمال لیزر جهت حذف موی زائد گزارش نشده است.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان خواهد شد؟

همه ی ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس و اشعه گاما که از نوع پرتوهای یونیزه می باشند می توانند سبب تخریب سلولی شده و سرطان زا باشند.

با این پیش زمینه برخی افراد به اشتباه تصور می کنند هر نوع پرتوی نوری می تواند همین تاثیر را داشته باشد.

حال آن که باید توجه داشت پرتو نور در تکنولوژی laser hair removal تنها دارای تابش های غیر یونیزه بوده و به هیچ عنوان تابش یونیزه تولید نمی کند.

انرژی نور در دستگاه های لیزر موهای زائد فقط به لایه ی سطحی پوست نفوذ کرده و فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهند؛ بنابراین احتمال آسیب DNA در اثر استفاده از laser hair removal برای رهایی از موهای زائد وجود ندارد.

هرچند برخی دانشمندان معتقدند افرادی که سابقه ی سرطان پوست در ارث خود دارند از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند اما طبق تحقیقات انجام شده هیچ شواهدی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ابتلا به سرطان پوست در افراد می شود، پیدا نشده است.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت لیزر موهای زائد خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

https://maral-clinic.com/is-laser-hair-removal-carcinogenic/


[ بازدید : 499 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک تخصصی زیبایی مارال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]