فاصله بین جلسات تزریق چربی

چهارشنبه 30 مرداد 1398
18:10
مبین تقوی

با افزایش سن به دلایلی مانند تخریب بافت های چربی و کم تر شدن خاصیت ارتجاعی بافت ها، پوست حالت افتاده و ناخوشایندی به خود می گیرد. همچنین در افراد کم سن هم نارضایتی هایی نسبت به فرم بدن دیده می شود.


فاصله بین جلسات تزریق چربی


امروزه می توان با استخراج چربی از قسمت های مختلف بدن و همچنین تزریق چربی به نواحی دلخواه در کوتاه ترین زمان به اندام دلخواه رسید.

عمل زیبایی fat injection سال هاست که به منظور اصلاح فرم بدن انجام می شود اما بعد از گسترش یافتن عمل زیبایی لیپوماتیک، تزریق چربی محبوبیت بیشتری پیدا کرد. عمل زیبایی لیپوماتیک این امکان را برای افراد فراهم کرد تا چربی های استخراج شده از نواحی مختلف بدنشان به ناحیه ای دیگر تزریق شود.

تزریق چربی علاوه بر حجم دهی به برخی اندام های بدن کاربردهای دیگری نیز دارد.

در افراد مسن تزریق مقدار کمی چربی موجب جوان سازی پوست و خفیف شدن چین و چروک می شود. همچنین از این روش برای اصلاح برخی عیوب صورت و زاویه دار کردن صورت نیز استفاده می شود.

عمل زیبایی fat injection معمولا از طریق بی حسی و در برخی موارد بسته به ناحیه تزریق و وسعت ناحیه در حالت بیهوشی انجام می شود. به همین دلیل جای هیچ گونه نگرانی در مورد احساس درد در حین تزریق چربی وجود ندارد.


تاثیرات عمل زیبایی تزریق چربی

عمل زیبایی fat injection به منظور اصلاح عیوب قسمت های مختلف بدن و صورت، به عنوان درمانی کم خطر شناخته می شود اما بسته به ناحیه ی تزریق چربی و شرایط خاص بیمار ممکن است عوارض جزئی دیده شود.


تاثیرات عمل زیبایی تزریق چربی


ممکن است تا دو روز بعد از عمل، تورم و قرمزی در ناحیه مورد نظر دیده شود و فرد احساس خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق یا اهدا کننده ی چربی احساس کند اما این عوارض نسبت به شرایط بیمار متغیر بوده و همچنین موقتی می باشند.

در صورتی که چربی تزریق شده از بدن خود فرد استخراج شود بیشتر با بدن فرد سازگار بوده و احتمال هرگونه حساسیت به حداقل خواهد رسید.

البته برخی حساسیت ها ربطی به پروسه ی عمل نداشته و مربوط به ماده ی بی حسی یا بیهوشی می باشد که فرد بیمار باید در صورت حساسیت داشتن به چنین موادی، این موضوع را قبل از عمل با پزشک خود در میان بگذارد.



عوارض احتمالی عمل زیبایی fat injection علاوه بر مهارت جراح و سازگاری بافت های چربی با بدن بیمار، به عوامل دیگری مانند وسعت ناحیه ی تزریق چربی و همچنین مقدار چربی تزریق شده نیز بستگی دارد.

توجه به برخی نکات ضروری بعد از عمل زیبایی تزریق چربی و مراقبت های ویژه در دوران نقاهت علاوه بر سرعت بخشیدن به بهبودی، عوارض احتمالی در ناحیه ی دریافت کننده ی چربی را نیز به حداقل خواهد رساند.

بهتر است تا حد امکان از اعمال هرگونه فشار هر چند جزئی مانند خوابیدن روی ناحیه ی عمل خودداری شود زیرا هرگونه تماس با ناحیه ای که عمل زیبایی fat injection انجام شده، موجب بروز عوارضی مانند تورم و حساسیت می شود و یا در صورت وجود عوارض ممکن است تشدید پیدا کند.

لازم به ذکر است که در این عمل زیبایی امکان تزریق چربی به نواحی مختلف بدن حتی نواحی حساس مانند زیر چشم نیز امکان پذیر است که کم خطر بودن این عمل را نشان می دهد.

در صورت مراجعه به کلینیک زیبایی معتبر و تحت نظر پزشک ماهر عوارض چندانی مشاهده نشده و بیمار به ظاهری دلخواه و پوستی صاف و جوان خواهد رسید.


آمادگی قبل از اولین جلسه تزریق چربی


آمادگی قبل از اولین جلسه تزریق چربی

به منظور سنجش میزان آمادگی بدن فرد بیمار نسبت به عمل زیبایی fat injection ابتدا باید تست های آزمایشگاهی مرتبط انجام گیرد. همچنین داروهایی توسط پزشک متخصص تجویز می شود که باید قبل از عمل تزریق چربی استفاده شود.

در صورتی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارید لازم است که از استعمال دخانیات اجتناب کنید چرا که مانع ترمیم پوست شده و دوران نقاهت را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علاوه بر این مصرف دارو هایی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا مصرف این گونه داروها خطر خون ریزی را افزایش می دهد.


فاصله مناسب جلسات تزریق چربی

هر چند فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به میزان پایداری سلول های چربی برداشت شده از ناحیه ی اهداکننده بستگی دارد.

اما در حالت کلی 65% از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از عمل جذب بدن می شوند و فقط 35% آن تا سال ها بعد باقی می ماند که در این صورت تزریق باید مجددا اعمال شود.


فاصله مناسب جلسات تزریق چربی


میزان ماندگاری چربی در عمل زیبایی fat injection به عواملی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال هر چه میزان تحرک و تعریق در ناحیه عمل کمتر باشد، ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.


توصیه می شود فردی که عمل زیبایی fat injection انجام می دهد، با قرار دادن چربی های سالم در رژیم غذایی خود از تحلیل رفتن بافت های چربی جلوگیری کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به مواردی مثل تکنیک برداشت چربی از ناحیه ی اهداکننده و تزریق آن بستگی دارد.

همچنین میزان چربی تزریق شده نیز در فاصله ی بین جلسات موثر خواهد بود.

ناحیه ای که چربی اعمال شده، در این چند ماه فاصله بین دو جلسه تزریق چربی باید آماده ی تزریق باشد.

با جدی گرفتن مراقبت های گفته شده و برخی نکات جزئی در رژیم غذایی به منظور جلوگیری از تورم مانند عدم زیاده روی در مصرف نمک، بدن کاملا برای تزریق مجدد آماده خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

در کل عمل زیبایی fat injection عمل جدی و پر خطری محسوب نمی شود و بعد از مدت کوتاهی هیچ اثری از عوارض جزئی اعمال چربی هم باقی نخواهد ماند؛ پس اصلا جای نگرانی برای اعمال مجدد آن وجود ندارد.


بهترین زمان برای انجام جلسه دوم تزریق چربی


بهترین زمان برای انجام جلسه دوم تزریق چربی

برای تجدید اعمال چربی بر ناحیه ای که قبلا تزریق چربی صورت گرفته، بهترین زمان 3 ماه بعد از اولین تزریق است.

البته لازم به ذکر است برخی پزشکان برای طولانی کردن زمان نیاز به جلسه ی دوم، مقدار چربی بیشتری به ناحیه تزریق می کنند که مقداری از آن بعد از مدتی جذب می شود و مقدار مطلوبی باقی می ماند.

مورد گفته شده با تأیید پزشک و تا حدودی نیز به ترجیح فرد بستگی دارد.

با وجود اینکه در اکثر موارد با 2 جلسه تزریق چربی نتیجه ی مطلوب و ماندگاری حاصل می شود اما در برخی موارد جذب چربی توسط بدن زیاد بوده و ممکن است حدود 3 الی 6 ماه بعد از جلسه ی دوم یک جلسه تزریق هم مجددا نیاز باشد.

اما در بیشتر موارد با دو جلسه می توان به نتیجه رسید زیرا بدن هم تا حد معینی چربی را جذب خواهد کرد و بعد از آن چربی باقی مانده دائمی خواهد بود.

در اکثر موارد با مشورت دکتر و بیمار پیوند چربی به نحوی صورت می گیرد که نیاز به جلسه ی سومی نباشد.

با مراقبت هایی از طرف بیمار نیز این احتمال اعمال مجدد چربی به حداقل خواهد رسید.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق چربی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.


برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

https://maral-clinic.com/the-interval-between-fat-injection-sessions/


[ بازدید : 520 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک تخصصی زیبایی مارال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]