تزریق بوتاکس زیر چشم

پنجشنبه 31 مرداد 1398
12:56
مبین تقوی


تزریق بوتاکس (Botox Injection) روشی است که به منظور کاهش علائم پیری و درمان خطوط ایجاد شده در قسمت پیشانی، بین دو ابرو، خط لبخند و اطراف چشم استفاده می شود.


تزریق بوتاکس زیر چشم

بوتاکس با هدف قرار دادن عضلات نواحی که به آن تزریق می شود، باعث اصلاح چین و چروک می شود.


تزریق بوتاکس چگونه باعث رفع چین و چروک می شود؟


تزریق بوتاکس چگونه باعث رفع چین و چروک می شود؟

ترکیبات آمپول بوتاکس، بوتولینوم توکسین نوع A، آلبومین و سدیم کلرید می باشد. در میان این ترکیبات، بوتولینوم توکسین نوع A موثرترین آنهاست که باعث کشیده شدن عضلات شده و آن ها را ضعیف می کند.

در حقیقت تزریق بوتاکس از انقباض بیش از حد عضلات فعال جلوگیری کرده و باعث رفع چین و چروک می شود.

بنابراین بوتاکس فقط برای رفع خطوط در نواحی از صورت کاربرد دارد که عضلات آن فعال بوده و قابل حرکت دادن هستند.

البته چین و چروک بیشتر در این نواحی ظاهر می شوند چرا که انسان با تغییر حالات چهره مانند اخم کردن، خندیدن و بالا بردن ابرو ها باعث ایجاد این خطوط به مرور زمان می شود.

اثر این ماده روی عضلات صورت دائمی نمی باشد و تا حدود 3 الی 6 ماه عضلات دوباره فعال شده و قابل انقباض خواهند بود.

برای حفظ اثر بوتاکس باید بعد از چند ماه تزریق بوتاکس را تکرار کرد.


عوارض و خطرات تزریق بوتاکس زیر چشم

با وجود اینکه تزریق بوتاکس، عمل زیبایی پرخطری محسوب نمی شود اما به دلیل اینکه چشم حساس ترین ناحیه ی صورت می باشد، نسبت به عوامل مختلف خیلی زود می تواند عکس العمل نشان دهد.

معمولا عوارض عمل زیبایی Botox Injection در قسمت های دیگر صورت شامل تورم و کبودی خفیف به صورت موقت می باشد اما در مورد تزریق بوتاکس در اطراف چشم، شاید عوارض دیگری نیز مورد بحث باشند.

البته عوارضی که گفته می شوند، احتمالی بوده و نسبت به هر شخص متغیر است. همچنین عوارض جدی که کمتر دیده می شوند، ناشی از زیاده روی در تزریق واحدهای بوتاکس می باشد.

به دلیل اینکه بوتاکس موجب کشیده شدن عضلات در ناحیه ی تزریق می شود، برخی بیماران بعد از تزریق بوتاکس در اطراف چشم، این حس کشیدگی را در پلک هایشان نیز احساس می کنند.

همچنین ممکن است نوعی بی حسی هم در نواحی اطراف چشم ایجاد شود که در صورت بروز چنین مشکلی، قطعا موقتی خواهد بود.

در صورتی که عوارض تا 4-3 روز اول رفع نشد باید یک جلسه ی معاینه با پزشک زیبایی خود داشته باشد چرا که هرگونه عوارض شامل تورم، بی حسی یا احساس درد و موارد دیگر در صورت بروز، در عرض چند روز باید برطرف شود.

دوران ریکاوری بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم

دوران ریکاوری تزریق بوتاکس در مقایسه با عمل های زیبایی دیگر بسیار کوتاه می باشد.

در واقع شخص بلافاصله بعد از جلسه ی تزریق می تواند به انجام کارهای روزانه خود بپردازد و در صورت شاغل بودن می تواند به محل کار خود بازگردد.

در صورت انجام Botox Injection به صورت اصولی با تزریق دوز متناسب با ناحیه ی مورد نظر، معمولا عوارض آزار دهنده ای قابل مشاهده نخواهد بود و فرد بلافاصله بعد از جلسه ی تزریق بوتاکس به روال عادی خود ادامه خواهد داد.


هزینه ی تزریق بوتاکس زیر چشم

هزینه ی تزریق بوتاکس نسبت به کلینیک زیبایی که به آن مراجعه می کنید متغیر خواهد بود. علاوه بر جلسات ویزیت شما با پزشک و هزینه ای که پزشک در قبال انجام عمل زیبایی Botox Injection دریافت می کند، هزینه ی کلی بیشتر به تعداد واحدهای بوتاکس که زیر چشم و اطراف آن تزریق خواهد شد، بستگی دارد.

معمولا برای هر چشم، 5 واحد تزریق بوتاکس در نواحی اطراف و زیر چشم کافی می باشد.

با یک جلسه مشاوره توسط پزشک زیبایی مربوطه قبل از تزریق بوتاکس، از هزینه ی دقیق و تعداد واحد های مورد نیاز متناسب با نیاز خود مطلع خواهید شد.


تزریق بوتاکس زیر چشم برای چه افرادی مناسب می باشد؟

اگر هنگام خندیدن اطراف چشم تان چین می افتد و یا اینکه هنگام ابراز احساسات خطوطی در زیر و کنار چشم تان مشاهده می کنید، تزریق بوتاکس راه حل مناسبی برای مشکل شما خواهد بود.

عمل زیبایی Botox Injection معمولا برای رفع خطوط سطحی کاربرد دارد. ب

رای افرادی که در حالت معمولی پوستشان چین و چروک دارد، شاید درمان های جایگزین بهتر جوابگو باشند.

در حالت کلی کاندید خوب برای تزریق بوتاکس باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. افراد بالای 18 سال
  2. افرادی که زیاد مسن نبوده و عضلات صورتشان برای تزریق بوتاکس به حد کافی سالم است.
  3. افرادی که مشکل افتادگی پلک ندارند.
  4. عدم وجود مشکلات سلامتی جدی

علاوه بر موارد گفته شده، تزریق بوتاکس برای زنان باردار و شیرده نیز توصیه نمی شود؛ به دلیل اینکه تحقیقات در مورد تاثیر ماده ی بوتاکس روی نوزاد در چنین شرایطی، هنوز به نتیجه ی نهایی نرسیده است.


مشکلات زیر چشم که با بوتاکس درمان نمی شوند

برخی افراد درباره ی تاثیر تزریق بوتاکس برای مشکلات مختلف مانند افتادگی پلک، گودی زیر چشم و سیاهی اطراف چشم سوال می کنند.

در پاسخ به این سوال باید گفت عمل زیبایی Botox Injection صرفا جهت پیشگیری از ایجاد چین و چروک قسمت های مختلف صورت و یا درمان خطوط سطحی ایجاد شده روی پوست کاربرد دارد.

برای درمان از این قبیل مشکلات زیر چشم، روش های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد که بوتاکس نمی تواند جایگزینی برای این روش ها جهت رفع مشکلات مختلف زیر چشم باشد.


مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم

رعایت برخی نکات در انجام کارهای روزمره بعد از عمل زیبایی Botox Injection زیر چشم در رضایتمندی افراد از نتایج عمل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

1- داروی مسکن

در صورت احساس درد بعد از تزریق بوتاکس، از مصرف خودسرانه ی داروهای مسکن قوی مانند ایبوپروفن و آسپرین بپرهیزید. در صورت نیاز از پزشک خود تجویز مسکن مناسب را درخواست کنید.

2- ورزش صورت

می توانید چند ساعت بعد از جلسه ی تزریق، با حرکت دادن عضلات صورت به پخش شدن ماده ی بوتاکس به طور یکنواخت کمک کنید.

3- استفاده از کمپرس یخ

در صورت مشاهده ی کبودی در اطراف چشم می توانید کمپرس یخ روی ناحیه قرار داده و این کار را در طول روز تکرار کنید. فقط دقت کنید که کمپرس یخ را به مدت طولانی روی ناحیه ی کبودی قرار ندهید.

4- شستشوی صورت

شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم در صورتی که با آب گرم نباشد، بلامانع است. فقط هنگام شستشوی صورت از مالیدن چشم ها خودداری کنید.

5- ماساژ

ماساژ دادن نواحی اطراف چشم و هرگونه اعمال فشار تا دو روز بعد از عمل زیبایی Botox Injection به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

6- مصرف مشروبات الکلی

در روزهای اولیه ی تزریق بوتاکس مصرف مشروبات الکلی توصیه نمی شود چرا که باعث کند شدن روند بهبودی و همچنین در صورت وجود عوارض، باعث تشدید آنها می شود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق بوتاکس خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.


برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

https://maral-clinic.com/under-eye-botox-injection/

برای ورود به سایت اصلی کلینیک مارال بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://maral-clinic.com/


[ بازدید : 538 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک تخصصی زیبایی مارال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]